<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 26, 2007

Gebakken lucht: alweer een deel uit de Ontbijtgranenreeks® 

Na het FruityLoopsfiasco wilde ik wel weer eens Rice Krispies om mee te ontbijten. (Dat zijn Coco Pops maar dan zonder cacao.) Die leken me relatief veilig. Maar zo eenvoudig ging dat niet! Die dingen blijken dus zo ongeveer nergens verkocht te worden. Althans niet bij de Albert Heijns waar ik regelmatig kom en ook niet bij de Dirk. Toen ik m'n problemen op het werk duidelijk had gemaakt, heeft collega E. (dezelfde die mij regelmatig voorziet van roggebrood van bakker Sybesma uit Boksum, don't you just love him?) me zijn hulp aangeboden en wat andere supermarktketens aan een onderzoek onderworpen. Maar helaas leverde ook dat niets op.
Toen ik twee weken terug in Geuzenveld moest zijn, besloot ik in een uiterste wanhoopsdaad op de terugweg AH Plein '40-'45 eens te bezoeken. En wat denk je? Ze hadden Rice Krispies! Joechei!!! Eindelijk was ik volmaakt gelukkig.

Goed, die dingen blijken dus nergens naar te smaken. Was ik blijkbaar vergeten in de elf jaar die liggen tussen mijn laatste RiceKrispiesconsumptiemoment en nu. Geef mij dan maar liever Coco Pops!
Het probleem is nog eens dat die dingen in een ontieglijk grote doos zitten, wel 375 gram, tegenover (*de CocoPopsdoos wordt erbij gehaald van tussen het oud papier*) 375??? gram Coco Pops. Hmm. Rice Krispies hebben dus duidelijk een lager soortelijk gewicht, want die doos is echt twee keer zo groot als de CocoPopsdoos. Wat maar weer eens aangeeft dat Rice Krispies inderdaad nergens naar kúnnen smaken, want er zit blijkbaar ook niks in.

Ik zal m'n geluk dus uit andere dingen dan Rice Krispies moeten halen. Moeten The Futureheads het weer doen hoor.
Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?